książki dla grafików

Książki dla grafików cz. 2 – podstawy i inspiracje

Czas czytania: 3 min.

Z wielką przyjemnością zapraszam Cię do drugiej części cyklu ,,Książki dla grafików”. Tym razem przygotowałam dla Ciebie spis wyjątkowych pozycji, które pomogą Ci rozwinąć swoje umiejętności miękkie i bardziej zrozumieć fundamenty w grafice. Nie są to typowe podręczniki i poradniki do nauki narzędzi, ale książki, które poszerzą Twoje horyzonty i dostarczą inspiracji. Praca projektanta polega na wiecznym szukaniu natchnienia i czerpaniu wiedzy z podstawowych pojęć, aby móc zbudować coś wielkiego. Zgodzisz się ze mną, prawda? 😉

Książki dla grafików

Graphic Design: A History – S. J. Eskilson

Jeżeli zastanawiałeś się, czy istnieja jakaś pozycja przedstawiająca dzieje grafiki, to ten tytuł mówi sam za siebie. Książka od Stephena J. Eskilsona jest niezwykle obszerna, bo ma prawie aż 500 stron! Przedstawia rozwój grafiki oraz jej wpływ na społeczeństwo i kulturę na przestrzeni wieków. Znajdziesz tu kluczowe wydarzenia, postaci, opisy stylów i mnóstw ilustracji, które ukształtowały dzisiejszą komunikację wizualną. To wyjątkowe źródło inspiracji i wiedzy dla każdego projektanta.

Dla mnie ta książka okazała się nieoceniona podczas tworzenia projektu i pisania pracy licencjackiej. Do tej pory zaznaczam sobie w niej wartościowe historie i opisy, do których wracam z zainteresowaniem. Są też pewną inspiracją do budowania moich wpisów na sociale 😉

W swoich zasobach posiadam drugą edycję, a widzę, że pojawiło się już trzecie wydanie zaktualizowane o 11 rozdziałów.

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

Człowiek i jego znaki – A. Frutiger

Jeśli widzisz, że brakuje Ci wyczucia i zrozumienia w podstawach (jak znaczenie kształtów, kolorów) oraz pojęcie „komunikacji wizualnej” nic konkretnego dla Ciebie nie znaczy, to ta książka otworzy przed Tobą nowe możliwości i wyjaśni, jak ważną rolę pełnią symbole w naszym życiu.

Ta pozycja uznawana jest za prawdziwą klasykę wśród książek dla grafików. Adrian Frutiger, typograf i grafik, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie komunikacji wizualnej. Książka prezentuje procesy kreatywnego tworzenia, a także analizuje psychologiczne aspekty wpływające na odbiór różnych znaków oraz ich wpływu na nasze życie codzienne. To właśnie podstawa podstaw, o czym wspominałam na początku tego wpisu.

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

Wizualny Młotek – L. Ries

,,Wizualny młotek” łączy w sobie marketing i psychologię, ukazując, jak skutecznie budować marki wg autorskiej metody Laury Ries. Książkę czyta się bardzo szybko – może się też przez to wydawać na zbyt oczywistą, ale autorka prezentuje ciekawe przykłady i zwraca uwagę na skuteczność przekazu. Analizuje fascynujące kampanie i pokazuje, jak można je ulepszyć. To właśnie prostota jest największym atutem tej książki – Ries prezentuje kilka oczywistych faktów, o których rzadko myślimy na co dzień, ale które mają ogromne znaczenie dla skuteczności komunikacji.

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

Prawo autorskie dla projektantów – W. Bednarska, M. Bywalec, A. Golan, A. Korzeńska, Ż. Lerche-Górecka

Drogie koleżanki i koledzy po fachu – ta praktyczna książka została stworzona z myślą o nas wszystkich – kreatywnych umysłach, które chcą zrozumieć i chronić swoje prawa w tym wielkim świecie biznesu.

Autorki w prosty i przystępny sposób tłumaczą skomplikowane zagadnienia prawne, pozwalając Ci dowiedzieć się, jakie prawa przysługują Tobie jako twórcy. Dodatkowo znajdziesz tutaj wzory umów, które pomogą Ci w porozumieniach z klientami (polecam!). Ta pozycja jest równie ważna, co każda książka o projektowaniu, gdyż pomoże Ci bronić swoich interesów w realnym świecie!

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

Okołograficzne bonusy

I oczywiście, jako miłośniczka książek, mam dla Ciebie także dwie pozycje dodatkowe:

Mit Przedsiębiorczości – M. E. Gerber

Marzysz, aby rzucić etat i zostać swoim własnym szefem i żyć wymarzonym życiem przedsiębiorcy?

Niestety, w praktyce życie przedsiębiorcy wygląda zupełnie inaczej. Dlatego ta pozycja jest ważna, a nawet nie wiem czy nie najważniejsze, jeżeli chcesz założyć własną działalność. Autor porusza 3 ważne role, które odgrywamy w biznesie i które dotyczą każdego z przedsiębiorców. Książka zmieni Twój sposób myślenia i podpowie, jak rozwijać swój biznes w długim okresie czasu. Pomimo że okładka jest dosyć sztampowa, to zawarta w niej wiedza pomoże uporządkować Twój mindse i wskazuje rzeczy, nad którymi musisz koniecznie popracować. A przede wszystkim pokaże Ci jak przestać być pracownikiem (specjalistą) we własnej firmie.

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

Óśme życie – N. Haratischwili

Jedna z piękniejszych i wzruszających sag, jakie czytałam. Akcja toczy się na tle wojen, a autorka w czarujących i wciągający sposób przedstawia historię Gruzji z prywatnymi losami bohaterów. Bardzo plastyczny język i piękne opisy. Mimo że początek może wydawać się mało interesujący, poczekaj! Zaraz będziesz szukać drugiej części do przeczytania 😊

💰 Tutaj sprawdzisz ceny

W tej części to tyle – zachęcam Cię do zgłębiania wiedzy z tych pozycji, które z pewnością dostarczą Ci cennych informacji i inspiracji w Twojej drodze jako grafika (i trzymam kciuki za działalności!). Każda z wymienionych książek dla projektantów na pewno wniesie coś wyjątkowego do Twojego warsztatu. Jeżeli masz coś ciekawego do poczytania, to daj znać – tu w komentarzu albo oczywiście na mailu!

Podobał Ci się wpis? W takim razie bądźmy w kontakcie – obserwuj mnie na Linkedinie by być na bieżąco z tipami i inspiracjami graficznymi!

Sprawdź również poniższe linki: